INTERVJU: Boro Rudić

Boro Rudić, predsednik Foto saveza Makedonije, ističe da dolazi u Leskovac od prvog Samita fotografa eks Jugoslavije i da se raduje svakom novom susretu.

– Kako ocenjujete VIII Samit fotografa eks Jugoslavije? 

 – Činjenica je da se to polako standardizira. Kad imate događaje ovog tipa koje radite iz godine u godinu, normalno je da je svaki naredni bolji. To se i očekuje. Organizacija postaje rutina. Problem organizatorima je samo gde da nas odvedu na snimanje, jer su se u Leskovcu već potrošili motivi. Takođe, činjenica je da mi dolazimo, uglavnom, zbog društva. Veliki deo fotografa dolazi i da snima, među njima sam i ja, ali suština ovog samita je da to bude mesto gde ćemo mi fotografi bivše Jugoslavije da se okupimo i vidimo bar jednom godišnje. Da se sretnemo sa onima koje smo znali ranije i sa onima koje smo upoznali na samitu. Gledam, počeli ste da dovodite i fotoreportere, ljude koji se bave drugačijom fotografijom, koji su prošli sito i rešeto, koji su snimali i tamo gde mi obični fotografi, da tako kažem, ne idemo. Njihovo iskustvo i način rada su zanimljivi za sve nas. Imali ste i promociju kvalitetne foto monografije, takvi projekti su retki na ovim prostorima.

– Kako ocenjujete izložbe?

– Odlične su. Prvo bih rekao za izložbu Željka Sinobada, on je super fotograf. Meni se ta izložba mnogo dopala, odlična je. Posebno mi se dopalo što to nije samo klasična fotoreporterska izložba, što obično očekuješ da se registrira događaj, to je suština reporterske fotografije. Međutim, kod njega ima dosta elemenata kreativne estetike, zato mi se posebno dopalo što to može ređe da se vidi.- Kako izgleda ovogodišnji samit u odnosu na prethodne?- Prvi put su tu i dva fotografa iz Bugarske, znači da se samit širi i na druge balkanske zemlje. Inače, ja lično znam i dosta kontaktiram sa bugarskim autorima, pogotovo sa Bugarskom fotografskom akademijom, što je njihov nacionalni foto savez, članica su FIAP-a. Mi smo imali izložbu Savremena bugarska fotografija na Fotomediji u Skoplju. Poznajem jednog od učesnika Julija Julijeva, i on je član Fotografske akademije i organizator manifestacije Plenar.

– Kakvi su vam utisci sa Stare planine?

– Ja sam se radovao kada sam čuo da je foto safari na Staroj planini. Prolazio sam pored nje kada sam išao na žiriranje u Boru i Zaječaru. Posebno sam se obradovao jer volim sireve i kačkavalj, a znam da su ljudi u ovom kraju, pre svega u Pirotu, izvanredni majstori. Gledao sam fantastične fotografije Babinog zuba i baš sam hteo da doživim Staru planinu i mogu da kažem da je fantastična.


Razgovor vodila: Ivana Ristić

Postavi komentar